fredag 30 april 2010

Sista April

Hejhopp!
Jag är en mycket tankspridd person som glömmer väldigt mycket, Jag tänkte skriva ett inlägg igår men jag trodde inte att det redan var slut på veckan. Det är Fredag idag och Valborg. Många ser Valborg som en väldigt rolig helg och de flesta hittar på många roliga saker. Många förknippar denna helg med Majbrasa, Vår, Fylla och gemenskap men jag har förknippar Valborg med den person som lagade maten på dagis för hon hette / heter Valborg och hon lagade jätte god mat tyckte jag iallafall då. Jag satt och pratade med mamma och pappa när vi åt middag för någon vecka sedan och vi försökte komma på namnen på mina och Emmas dagisfröknar... Mamma och pappa räknade upp några stycken och jag kom nästan inte ihåg någon av dem. Men när mamma och pappa försökte komma på namnet på kokerskan på Klockarbergetsdagis där jag och Emma gick så stod det still. Jag hade ett svagt minne av vad hon hette men fick inte fram namnet och jag sa " hon heter som en helg" mamma och pappa skrattade åt mig och sedan så sa pappa " Hon heter Valborg" Då började jag och garva ännu mer eftersom jag kom på hur jag förknippade hennes namn med den här helgen.
Ha en trevlig helg allehopa!
Ida Block

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar