fredag 23 april 2010

Kladdig kladdkaka som det ska vara!

Det här blir mitt första inlägg och jag startar med att lägga ut ett recept på en kladdig kladdkaka eftersom att det är väldigt gott! :)

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt



Steg för steg


- Sätt ugnen på 175 grader.


- Smält smöret i en kastrull.

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst.

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form.

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass.

Jag hittade receptet på den här sidan: http://kladdkakerecept.blogspot.com/2008/11/kladdig-kladdkaka.html


Ida Block

5 kommentarer:

  1. hej jag skulle gärna vilja baka denna kaka den såg väldigt god ut men jag har inga egg så de blir inga kakor :/ puss puss<3<3<3<3 love yeah!

    SvaraRadera
  2. heter du ida block jag tror jag såg dig nere på stan igår ??..

    SvaraRadera
  3. Den är god men jag kanske hade för mycket salt och det smakade saltigt. Det var inte för att det stod så i texten men jag gjorde för mycket salt.
    <<<<<<<<<<<<<<<<3

    SvaraRadera